BOUTIQUE HOTELS

 (Πρόταση τουριστικής ανάπτυξης  στη πόλη της Πάτρας)

Η ΄΄διαφοροποιημένη τουριστική εμπειρία΄΄ είναι αυτή που κυριαρχεί στη σημερινή εποχή απέναντι στη διαρκώς εξελισσόμενη τουριστική αγορά. Η διαφοροποίηση αυτή παρουσιάζεται στην προκείμενη εργασία, μέσω της ανάδειξης και ανάπτυξης των ΒOUTIQUE ΗOTELS. Αυτή τη διαφοροποιημένη τουριστική εμπειρία που επιθυμούν να βιώνουν οι πελάτες των boutique hotels, είναι ένα κριτήριο που συντελεί στην προσέλκυση των τουριστών εκείνων που αναζητούν ΄΄ένα ιδιαίτερο στυλ΄΄ διακοπών για τον επιλεγμένο τουριστικό τους προορισμό.

Το σήμα "Boutique hotel"

«Το Ξενοδοχειακό επιμελητήριο Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.) με στόχο την Πιστοποίηση και την Προβολή των Boutique hotels της χώρας μας, σε ένα σύγχρονο και λειτουργικό περιβάλλον, προχώρησε στο σχεδιασμό ενός αξιόπιστου συστήματος πιστοποίησης του Σήματος "Boutique Hotel" και στη δημιουργία της διαδραστικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας www.boutique-hotel.gr, η οποία ενεργοποιήθηκε επίσημα τον Δεκέμβριο του 2017 για τους επαγγελματίες του κλάδου» (EUROKINISSI/Ξ.Ε.Ε., 2018). Η χορήγηση του σήματος ΄΄Boutique hotel΄΄ από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας στα μέλη του, λειτουργεί «ως μέσο αναγνώρισης, διάκρισης και προώθησης των ξενοδοχειακών μονάδων που προσφέρουν ΄΄διαφοροποιημένη εμπειρία διαμονής΄΄ στους πελάτες τους» (Ξ.Ε.Ε., 2018).

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των boutiquehotels

Λόγοι ανάπτυξής τους

Αναπτύσσοντας ένα ιδιαίτερο concept σχεδιασμού με συνέπεια την αισθητική των λειτουργικών τμημάτων του ξενοδοχείου και προσφέροντας ένα πλήθος αναβαθμισμένων παροχών και υπηρεσιών στους επισκέπτες τους, τα boutique ξενοδοχεία έχουν καταστεί μοναδικά σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.

Τα ξενοδοχεία boutique δημιουργούνται συνήθως από αναπαλαιωμένα και ανακαινισμένα κτίρια πολιτισμικής ή ιστορικής σημασίας (McDonnell, 2005, Providence Hospitality, 2006 and Rowe, 2003).

Σύμφωνα με τον Van Hartesvelt (2006), όσον αφορά στα τυπικά χαρακτηριστικά τους από θέμα δυναμικότητας, ανήκουν στα ΄΄μικρά΄΄ ξενοδοχεία και κυμαίνονται από 20-150 δωμάτια, η κατηγορία τους είναι συνήθως 4* και έχουν ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο εστιατόριο. Το κάθε δωμάτιο στα boutique ξενοδοχεία βασίζεται σ'ένα συγκεκριμένο και σαφές design, έχει την δική του ταυτότητα που σημαίνει πως τα χρώματα, τα υφάσματα και τα διακοσμητικά στοιχεία τους επιλέγονται με διαφορετική καλλιτεχνική έμπνευση κάθε φορά. Η ενδυμασία του προσωπικού να είναι ανάλογη του χώρου και να αναδεικνύει το όλο concept σχεδιασμού καθώς και το λογότυπο να αντιπροσωπεύει το συνολικό ξενοδοχειακό προϊόν που παρέχεται μέσα στις νόμιμες προδιαγραφές ενός boutique hotel.

Από την έρευνα του Lim and Endean (2009) πληροφορείται κανείς ότι η πλειοψηφία των συγκεκριμένων ξενοδοχείων βρίσκονται σε αστικές ή ημιαστικές περιοχές. Τα περισσότερα boutique ξενοδοχεία παρουσιάζουν ειδικά θέματα και το κάθε δωμάτιο έχει διαφορετική διακόσμηση και αρχιτεκτονική, με αποτέλεσμα ο επισκέπτης να έχει διαφορετική εμπειρία κάθε φορά που διαμένει σ'αυτό (Nobles & Thomson, 2001 and Rowe, 2003). Η έννοια των Boutique Hotels είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αρχιτεκτονική και τη σχεδίαση. Κάθε τέτοιου είδος ξενοδοχείο πρέπει να διαθέτει έναν ξεχωριστό, πρωτότυπο και αυθεντικό σχεδιασμό, ώστε να συνάδει με την φύση και το στυλ του.

Οι μικροί χώροι που τα προσδιορίζουν κάνουν τον επισκέπτη να εξοικειώνεται εύκολα στο νέο περιβάλλον, δημιουργώντας την αίσθηση ενός ΄΄ζεστού και φιλικού΄΄ ξενώνα. Μέσα από την οικεία ατμόσφαιρα που παρέχεται στον επισκέπτη επιτυγχάνεται η προστιθέμενη αξία του τουριστικού προϊόντος, κάνοντάς τον να νιώθει ΄΄ξεχωριστός΄΄ οδηγώντας τον σε ένα ταξίδι γεμάτο συναίσθημα. Γι'αυτό τα ξενοδοχεία αυτά απευθύνονται στους ΄΄τύπους΄΄ τουριστών που όταν οι παροχές υπηρεσιών τους εξασφαλίζουν άνεση, πολυτέλεια, μοναδικότητα, λεπτομέρεια, τους γοητεύουν και τους προσελκύουν. Οι επισκέπτες αυτοί θέλουν να νιώθουν χαλαροί σ'ένα ήσυχο περιβάλλον, που το αισθάνονται ΄΄σαν το σπίτι τους΄΄, απαλλαγμένοι από την πολυκοσμία και την ρουτίνα των κλασικών ξενοδοχείων.

Με την αποκλειστικότητα και το άριστο επίπεδο των εξατομικευμένων παροχών όχι μόνο διατηρεί, αλλά αυξάνει και τα ποσοστά πληρότητας αυτών των ξενοδοχείων, προσελκύοντας επισκέπτες και μεγάλες προσωπικότητες από τον καλλιτεχνικό χώρο (κινηματογράφου, θεάτρου, μουσικής κ.α) αλλά και μεγάλα ονόματα διάσημων και επώνυμων εταιρειών(σχεδίου μόδας κ.α), δημιουργώντας ένα ισχυρό και διαχρονικό πελατειακό υπόβαθρο.

Τα boutique hotels προκύπτουν ως μια καινοτόμος ιδέα απέναντι στην τυποποιημένη εμπορευματοποίηση της ξενοδοχειακής βιομηχανίας των παλαιότερων χρόνων. Σύμφωνα με τη θεωρία των Teo & Chang (2009) τα boutique ξενοδοχεία είναι μια αντίδραση απέναντι στον μαζικό τουρισμό που επικράτησε από την δεκαετία του 1970, η οποία χαρακτηρίζεται από ταυτόσημες σχεδιασμένες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις με εμπορευματοποιημένα αξιοθέατα και άκαμπτες παροχές των τουριστικών υπηρεσιών. Ο εφευρέτηςτων boutique hotels που εμφανίστηκαν τη δεκαετία του 1980 ήταν ο Ιαν και θεωρείται ο εμπνευστής τους, με το ΄΄Morgans boutique Hotel΄΄ το 1984 (Πουτέτση, 2012).

Από έρευνα που έγινε σε επισκέπτες που είχαν μείνει σε boutique ξενοδοχεία, που αναφέρεται στη μελέτη των Mcintosh & Siggs (2005) διαπιστώνεται ότι οι εμπειρίες των επισκεπτών αυτών ήταν θετικές καθώς αποκάλεσαν τις υπηρεσίες που τους προσφέρθηκαν με τις εξής φράσεις: ΄΄απολαμβάνοντας εξατομικευμένες υπηρεσίες΄΄, ΄΄αποκομίζοντας γνώσεις για την τοπική κοινωνία΄΄, ΄΄κερδίζοντας φίλους΄΄, ΄΄βιώνοντας την καθημερινότητα μέσα από απλουστευμένους-πραγματικούς τρόπους ζωής΄΄, ΄΄νιώθοντας άνεση, οικειότητα, χαλάρωση, ασφάλεια και μια ατμοσφαιρική αίσθηση πολύ πιο πάνω από τα κανονικά πρότυπα των γνωστών τους τύπων διαμονής΄΄. Υπάρχει έλεγαν με μια λέξη ΄΄προσωπική επαφή΄΄ και ΄΄εξατομικευμένη προσοχή και περιποίηση΄΄ απέναντι στους πελάτες-επισκέπτες.

Η διάσταση της πρόσθετης αξίας στη διαμονή δεν εξαρτάται μόνο από τον τρόπο και το σημείο της στέγασης του καταλύματος αλλά και από τη γνώση του πολιτισμού αυτού του τόπου από τη μεριά των φιλοξενούντων καθώς και της εκπροσώπησής τους με βάση την κουλτούρα και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής, ώστε οι επισκέπτες να αποκτούν ωφέλιμες βιωματικές εμπειρίες και εξειδικευμένες γνώσεις για το ΄΄τοπικό γίγνεσθαι΄΄, όπου διαμένουν (Mcintosh & Siggs, 2005).

Τα Boutique  Hotels  σε σχέση με την Ελλάδα

Τα περισσότερα boutique hotel βρίσκονται κυρίως στη Σαντορίνη, Μύκονο, ενώ ήδη ξεκίνησε η επέκτασή τους σε Αθήνα, Χανιά, Ρέθυμνο, Πάρο, Πήλιο, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Νάξο, Κω, Εύβοια και αλλού. Αρκετά απ'αυτά ανήκουν σε μεγάλες διεθνείς αλυσίδες/ομίλους, που δε θέλουν πλέον να εξαρτώνται μόνo από τους μεγάλους Τour Οperators, αλλά να στηρίζονται στην ευέλικτη δυναμική που τους προσφέρει ο κάθε προορισμός.

«Το Ξ.Ε.Ε. ενισχύει την δημιουργία τέτοιου είδους ξενοδοχείων με το σχεδιασμό και την εφαρμογή του συστήματος πιστοποίησης Boutique hotel ουσιαστικά συμβάλλει με την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του στην εδραίωση προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, ικανών να αποτελέσουν το αντίδοτο στην υψηλή εποχικότητα της ζήτησης που διαχρονικά καταγράφεται στο τουριστικό μας προϊόν,» επισήμανε ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. Αλέξανδρος Βασιλικός(https://www.grhotels.gr).

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Hotel Brain κ.Παλαιολόγος τονίζει ότι τις αναπτυξιακές δυνατότητες των boutique ξενοδοχείων επιβεβαιώνουν και οι κινήσεις των μεγάλων αμερικάνικων αλυσίδων που αποφασίζουν να εισέλθουν στον ελληνικό χώρο, διότι επιβεβαιώθηκαν ότι οι διαφοροποιημένες υπηρεσίες που προσφέρουν αυτού του είδους τα ξενοδοχεία κερδίζουν πελάτες, που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πολύ παραπάνω σε σύγκριση με τα απλά ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών, βασισμένα στην εμπειρία και στην τοπικό χαρακτήρα.

Απώτερος σκοπός είναι η κερδοφορία των ξενοδοχειακών ομίλων γι'αυτό με τη εξειδικευμένη τους τεχνογνωσία και εμπειρία εμπλέκονται ενεργά στην υλοποίηση των επιχειρηματικών τους σχεδίων (στην επιλογή άρτια καταρτισμένου Προσωπικού, στις λειτουργικές δραστηριότητες, στην κατανομή πόρων, στην προώθηση). Ο ίδιος τονίζει ότι η κατηγορία αυτή των ξενοδοχείων είναι εύκολο να αναπτυχθεί σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, αφού σε πολλές περιπτώσεις το ίδιο το ξενοδοχείο γίνεται από μόνο του ΄΄προορισμός΄΄. Και φέρνει για παράδειγμα την Ελλάδα που μπορεί άνετα να προβάλει την παραδοσιακή κουζίνα, το κρασί, το spa.

Η σημασία των Boutique ξενοδοχείων για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, είναι ότι αποτελούν μεγάλο πόλο έλξης ποιοτικών επισκεπτών/τουριστών που επιδιώκουν τις ήπιες μορφές τουρισμού και την διαφοροποιημένη-προσωποποιημένη φιλοξενία. Επιζητούν ένα χώρο που ενισχύει την αυθεντικότητα, την επιχειρηματικότητα, την δημοσιότητα, την κοινωνικότητα και την φιλία.

Η Ελλάδα υποστηρίζει τις παραπάνω προδιαγραφές των διεθνών προτύπων προσαρμοσμένες στις ελληνικές ιδιαιτερότητες (Πουτέτση, 2012). Το στυλ των boutique ξενοδοχείων είναι πιο ΄΄άνθρωποκεντρικό΄΄ και το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών έχουν περισσότερο συναίσθημα δίνοντας προσοχή στη λεπτομέρεια. Αυτό το concept είναι που συνάδει και με την ελληνική ιδιοσυγκρασία και κουλτούρα, δίνοντας έμφαση στην εικόνα του εστιατορίου, της προσεγμένης-ποιοτικής κουζίνας, του σέρβις, της εξυπηρέτησης και της φιλικότητας. Η επικοινωνία, η αυθεντικότητα, η αμεσότητα, η ευελιξία, η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία είναι οι παράμετροι αυτοί που κάνουν τις υπηρεσίες ποιοτικές και που χαρακτηρίζουν τα Boutique Hotels, κάνοντάς τα να ξεχωρίζουν με διαφορά από τα υπόλοιπα ξενοδοχεία.


Boutique  Hotels  στην πόλη της Πάτρας

(Πρόταση τουριστικής ανάπτυξης)

Η πόλη στην οποία επιλέχθηκε να υλοποιηθεί μια επιχειρηματική σκέψη δημιουργίας boutique ξενοδοχείων είναι η πόλη της Πάτρας (καθότι ο αριθμός των boutique hotels που ήδη διαθέτει είναι ιδιαίτερα μικρός και δεν συνάδει με τις προοπτικές της τουριστικής ανάπτυξης που μπορεί να υποστηρίξει ως τρίτη πόλη της Ελλάδας).

Η Αχαϊκή πρωτεύουσα αποτελεί σημαντικό αστικό-εμπορικό κέντρο, αφού διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ελλάδας που από αυτό αποπλέουν πλοία με προορισμό τα Ιόνια νησιά και τα ιταλικά λιμάνια (Μπάρι, Ανκόνα, Μπρίντιζι και Βενετία). Επίσης, χάρη στη σύγχρονη οδική πρόσβαση (γέφυρα Ρίου-Αντιρίου, Ιόνια και Ολυμπία οδό), στη σιδηροδρομική γραμμή προαστιακού (Κιάτο-αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος), και στην αεροπορική πρόσβαση μέσω αεροδρομίου Αράξου, θεωρείται η Πάτρα ιδιαίτερα εύκολα προσβάσιμη για τους ΄΄ποιοτικούς΄΄-εναλλακτικούς επισκέπτες-τουρίστες (https://www.patrasevents.gr, https://www.patrasinfo.com).

Για την επίτευξη ενός τέτοιου επιχειρηματικού σχεδίου, αρχικά, ελέγχεται η τουριστική αγορά και εκτιμάται τι θα μπορούσε και τι δε θα μπορούσε να εφαρμοστεί στο συγκεκριμένο ξενοδοχειακό είδος. Αναλυτικότερα:

Το εξωτερικό περιβάλλον εξετάζοντας τις εξελίξεις σε διεθνές, εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, ανακαλύπτει ευκαιρίες κέρδους για την τουριστική επιχείρηση, οι οποίες όμως κάλλιστα μπορεί να γίνουν και απειλές αν δε καταφέρει με κατάλληλη στρατηγική να τις προσαρμόσει ανάλογα στο περιβάλλοντα χώρο. Η εκτίμηση του εξωτερικού περιβάλλοντος θα βασιστεί στην ΄΄PESTEL ανάλυση΄΄. Μέσα από αυτή την ανάλυση, εξετάζεται:

Το Πολιτικό περιβάλλον: Στην Ελλάδα γενικότερα είναι γεγονός ότι υπάρχει πολιτική σταθερότητα, με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να μπορούν με ασφάλεια να επισκέπτονται τον ελλαδικό χώρο. Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ειδικότερα και ιδιαίτερα στην Πάτρα, ως τρίτη πόλη της χώρας, παρέχονται κρατικές επιδοτήσεις (π.χ. ΕΣΠΑ) ενώ υπάρχουν και καλές κρατικές υποδομές.

Το Οικονομικό περιβάλλον: Μετά από την περίοδο της πανδημίας του Covid-19 και τα άσχημα επακόλουθα που έχει αυτή προκαλέσει και στη Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας, αρχίζει μια μεταβατική περίοδος που μπορούν να γίνουν επενδύσεις και να βελτιωθούν οι τουριστικές υποδομές/ανωδομές.

Το Κοινωνικό περιβάλλον: Υπάρχουν ποικίλα σωματεία/σύλλογοι κοινωνικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος που αναδεικνύουν τα τοπικά έθιμα και την παράδοση.

Το Τεχνολογικό περιβάλλον: Μέσα από τα εξελιγμένα επικοινωνιακά δίκτυα και μέσα από σύγχρονες τεχνικές υποδομές αναδεικνύονται ο δυναμικός ρόλος τωνακαδημαϊκών ιδρυμάτων και οι ερευνητικοί φορείς (Ε.Α.Ι.Τ.Υ) καθώς και το Ιδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΙΧΗΜΥΘ), συμβάλλοντας στον συνεχή εκσυγχρονισμό της παραγωγικής διαδικασίας και αποτελώντας έναν δυνατό πόλο έλξης επενδυτών, με έμφαση στην έρευνα και τεχνολογία (https://www.upatras.gr).

Το Φυσικό περιβάλλον: Υπάρχει διαθεσιμότητα φυσικών πόρων, ευαισθητοποίηση και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος με αξιόλογα οικοσυστήματα και περιοχές natura. Η Περιφέρεια, ο Δήμος και οι τουριστικοί φορείς έχουν επιτύχει ώστε η περιβαλλοντική αξία και η σπάνια αισθητική ομορφιά του να είναι πολύ βασικός πόλος έλξης ιδιαίτερα για τους φυσιολάτρες τουρίστες.

Το Νομοθετικό περιβάλλον: Όσον αφορά τα εργασιακά θέματα (συμβάσεις), την υγειονομική κάλυψη και ασφάλεια των εργαζομένων στον τουριστικό κλάδο και των τουριστών είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Το εσωτερικό περιβάλλον περιλαμβάνει τους πόρους μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης (υλικούς & άυλους) καθώς και τις ικανότητες που διαθέτει και τον τρόπο που τις χρησιμοποιεί για να μπορεί να αποκτήσει στρατηγικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Εντοπίζει τις δυνάμεις ή τις αδυναμίες της και τις μοναδικές της ικανότητες μέσα από την ΄΄αλυσίδα-αξίας΄΄.

Ο εσωτερικός εξοπλισμός θα πρέπει να είναι από αναγνωρισμένα οικολογικά πρότυπα και να παρέχουν έχτρα ανέσεις. Όλα τα δωμάτια του να διαθέτουν κομψή διακόσμηση με χειροποίητα έπιπλα, κλασικά και σύγχρονα έργα ζωγραφικής, καθώς επίσης διάφορα άλλα έργα τέχνης. Εκτός από την ιδιαίτερη διακόσμηση του εξωτερικού/εσωτερικού περιβάλλοντος και εκτός από τις απαιτούμενες αναβαθμισμένες υπηρεσίες που παρέχονται στα 5*boutique ξενοδοχεία, θα υπάρχει εις ότι αφορά τις extra παροχές: Δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο σ'όλους τους χώρους του ξενοδοχείου, business/info center, συσκευές wi-fi, plasma τηλεοράσεις, υπηρεσία φύλαξης και ψυχαγωγίας για τα μικρά παιδιά, ιατρική υπηρεσία, υπηρεσία transfer από και προς το λιμάνι, το κέντρο της πόλης/αεροδρόμιο του Αράξου. Η προηγμένη σύγχρονη τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι ενός τέτοιου ξενοδοχείου, την οποία επιθυμούν και απαιτούν να τους προσφέρεται οι επαγγελματίες και οι ΄΄διάσημοι΄΄ πελάτες που θα διαμείνουν σ'αυτό και εργάζονται κατά την παραμονή τους. Απαραίτητο κρίνεται ένα δώρο καλωσορίσματος (πχ τοπικό κρασί) και ένα δώρο από τοπικά προϊόντα κατά την αναχώρηση. Μ'αυτόν τον τρόπο μέσα από το ξενοδοχείο προωθείται & διαφημίζεται και η τοπική αγορά της Πάτρας.

Τέλος, πρέπει να δοθεί έμφαση ότι ολόκληρη η ξενοδοχειακή μονάδα θα είναι προσβάσιμη σε αμαξίδια ατόμων με κινητικά προβλήματα και γενικότερα θα παρέχει ένα ευαισθητοποιημένο Προσωπικό ως προς τις ιδιαίτερες ικανότητες των συγκεκριμένων συνανθρώπων μας, που μας τίμησαν με την επιλογή τους ως προορισμό.

Οι καθοριστικοί συνεργάτες του συγκεκριμένου ξενοδοχειακού τύπου είναι οι επιλεγμένοι αρχιτέκτονες, διακοσμητές, σεφ και στελέχη που μεταμορφώνουν θετικά τον κλάδο της φιλοξενίας, επηρεάζοντας τον τρόπο που ο ταξιδιώτης επιλέγει κατάλυμα και δημιουργώντας νέες τάσεις και καινοτομία στο τουριστικό κλάδο.

Παρέχονται έμπειρα & εξειδικευμένα στελέχη στο χώρο των boutique ξενοδοχείων που γνωρίζουν την ελληνική κουλτούρα και μπορούν να προσφέρουν τις προσωποποιημένες υπηρεσίες και την βιωματική εμπειρία στους πελάτες αλλά και στους υφιστάμενούς τους και να οργανώνουν ένα σύστημα διαχείρισης παραπόνων (CRM), καθώς και τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικά/εξειδίκευσης τουριστικά προγράμματα του Ανθρώπινου Δυναμικού του ξενοδοχείου.

Η κοινωνική υπευθυνότητα του συγκεκριμένου ξενοδοχειακού προτύπου, μπορεί κάλλιστα να προσφέρει τη βελτίωση της ποιότητας του φυσικού περιβάλλοντος με την προστασία αυτού. Συντελεί στο ΄΄τοπικό-τουριστικό γίγνεσθαι΄΄ (καλή σχέση με τους τοπικούς τουριστικούς φορείς, προμηθευτές, επιχειρηματίες).

Η ανάπτυξη των ξενοδοχειακών στρατηγικών λειτουργούν ως συνδετικοί κρίκοι ανάμεσα στους στόχους, τα πλάνα και το μέσο σχεδιασμού δράσης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Τα κόστη και τα κέρδη πρέπει να συνεκτιμηθούν εκ των προτέρων μέσω προϋπολογισμών και με την επιλογή κατάλληλων αναπτυξιακών στρατηγικών να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο αποτυχίας που έχει το ρίσκο της επένδυσής τους.

Το όραμα των ξενοδοχείων αυτών είναι ότι, μέσα από μια αληθινή σχέση φιλοξενούμενων-φιλοξενούντων, να επιτυγχάνεται η σύνδεση και η αλληλεξάρτηση του πολιτισμού της περιοχής με τον τουρισμό, ενώνοντας λαούς και χτίζοντας γέφυρες ανάμεσα σε διαφορετικές κοινωνίες. Όταν οι επισκέπτες του ξενοδοχείου που θα διαμένουν δε θα νιώθουν πλέον ξένοι αλλά φιλοξενούμενοι, όταν οι ιδιοκτήτες/δικαιοδόχοι των ξενοδοχείων πάρουν τη μορφή των ΄΄οικοδεσποτών΄΄ και θα υπάρχει θετική αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των δύο, τότε θα επέλθει και η επιτυχία στις εξειδικευμένες ξενοδοχειακές υπηρεσίες και μπορεί κάποιος να πει με σιγουριά, ότι τα ψυχρά δωμάτια ενός κλασσικού ξενοδοχείου μετατρέπονται, μέσα από ένα boutique hotel, σ' ένα οικείο και ΄΄ζεστό΄΄ σπίτι.

Υπηρετώντας την αξία του οράματος και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης του ξενοδοχείου, η πολιτική του και η φύση του δεν τυποποιούνται σε ΄΄κλισέ΄΄ ξενοδοχειακούς τύπους, καθώς και οι ισχυρισμοί του Enz (2009) συμφωνούν μ'αυτό, υποστηρίζοντας ότι «τα Boutique Hotels χαρακτηρίζονται από μοναδικότητα και πρωτοτυπία απαλλαγμένα από μονότονα ξενοδοχειακά πρότυπα».

Η δημιουργία μια άρτιας κατηγορίας boutique ξενοδοχείων στην Πάτρα, θα αποτελέσει και ένα ισχυρό ΄΄brand name΄΄ δίνοντας την δυνατότητα στους επισκέπτες που αναζητούν το διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν, να αποκομίζουν κάθε φορά αυτή την ξεχωριστή τουριστική εμπειρία μέσα από τον συγκεκριμένο τουριστικό προορισμό της επιλογής τους.

Πηγή Εικόνας: Ξ.Ε.Ε. (2017)

Μίλτα Μαρκοπούλου - Tourism Manager
Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα 2020
Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε