Γενικά η τουριστική εκπαίδευση
Με γνώμονα την συνεχή βελτίωση της ποιότητας του συνολικού τουριστικού προϊόντος, το κάθε κράτος οφείλει να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες στο χώρο της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού σε όλα τα ιεραρχικά επίπεδα και τις τουριστικές ειδικότητες.
H διαρκής ανάπτυξη του ποιοτικού τουρισμού μέσα από την εξελικτική πορεία της τουριστικής εκπαίδευσης απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα τουριστικά εμπλεκομένων (εκπαιδευόμενους, επιχειρηματίες, επαγγελματίες, παραγωγούς ταξιδίων, μετόχους, ιδιωτικούς/δημόσιους φορείς, κυβερνήσεις, κράτη).
Η ουσία της εξέλιξης των επιχειρήσεων-οργανισμών και του ατόμου όπου εργάζεται, προκύπτει από την δύναμη της γνώσης. Όσο πιο καλά γνωρίζει κάποιος αυτό που κάνει, τόσο καλύτερη απόδοση θα έχει. Δύο διαφορετικές μέθοδοι μάθησης που ανήκουν στη λεγόμενη ΄΄δια βίου μάθηση΄΄ είναι η εκπαίδευση και η κατάρτιση.
Ως τουριστική εκπαίδευση ορίζεται η εκπαίδευση που παρέχεται από τα δημόσια και ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα σε επίπεδο δευτεροβάθμιας, μετά-δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τουριστική κατάρτιση, είναι εκείνο το είδος μάθησης που παρέχεται από τους δημόσιους ή ιδιωτικούς τουριστικούς φορείς σε σχέση με την εκπαίδευση που έχουν αποκτήσει ήδη οι εργαζόμενοι και που πρόκειται να εξελίξουν, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες που προκύπτουν από την ζήτηση της εκάστοτε τουριστικής αγοράς. Επισημαίνοντας ότι υπάρχει ήδη κάποιο μορφωτικό επίπεδο, στοχεύει όχι μόνο στη βελτίωση αλλά και στην ανανέωση γνώσεων.
H έννοια της τουριστικής εκπαίδευσης γενικότερα, έκανε την παρουσία της την δεκαετία του ΄80. Μεγάλες επιχειρήσεις αναγνωρίζοντας την αξία της, συνεργάστηκαν με τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Στη συνέχεια αναπτύχθηκαν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, δημιουργώντας και εξειδικεύοντας προς τον τουρισμό πολλά εκπαιδευτικά τουριστικά προγράμματα που σήμερα έχουν εξαπλωθεί παγκοσμίως
Η μελέτη των Malihah and Setiyorini (2014), επικεντρώνεται σε τρεις πτυχές της σχέσης της τουριστικής εκπαίδευσης και του τουρισμού, όπως:
- Πώς είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη του τουρισμού;
- Πώς να δημιουργήσουν τουριστικές δραστηριότητες που περιέχουν εκπαιδευτικά θέματα;
- Με ποιον τρόπο η εκπαίδευση και ο τουρισμός θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στην ενίσχυση της καλύτερης ποιότητας ζωής μέσα στο γενικότερο πλαίσιο του αναπτυσσόμενου παγκόσμιου πολιτισμού και της βιώσιμης ανάπτυξης;